HCV

הערך הפרוגנוסטי של חלקיקים ליפווירליים בזיהום HCV חריף

ממחקר אוסטרלי עולה כי בזיהום HCV חריף רמה המקסימלית נמוכה של חלקיקים ליפופרוטאינים הקושרים את הנגיף בדם מנבאת באופן בלתי תלוי את הפינוי הוירלי

30.06.2016, 15:26
shutterstock) Hepatitis C virus model)

בעת וירמיה נגיפי הפטיטיס C נקשרים לליפופרוטאינים בזרם הדם ויוצרים חלקיקים המכונים (LVP (infectious lipoviral particle. מסתבר כי בקומפלקס ה LVP הנגיפים חבויים חלקית מנוגדנים מה שמעצים את הפוטנציאל הזיהומי שלהם ומעלה סיכון למהלך כרוני של המחלה. חוקרים מאוסטרליה ואנגליה ביקשו לבדוק האם רמה נמוכה של LVP בזיהום HCV חריף, כלומר מצב בו הנגיפים חשופים יותר למערכת החיסון, מגדילה את הסיכוי לנסיגה ספונטנית של המחלה. תוצאות המחקר פורסמו לאחרונה בכתב העת Liver International.

במחקר נכללו 180 חולים עם דלקת כבד נגיפית C חריפה או תת חריפה ורמה ברת זיהוי של ה RNA הנגיפי מעוקבות של מחקרים קליניים ואפידמיולוגיים שנערכו באוסטרליה-  Australian Trial in Acute Hepatitis C (ATAHC) and Hepatitis C Incidence and Transmission Study in prison
HITS-p) cohorts).
רמות ה LVP בפלזמה, בצום, נמדדו בהתבסס על ריכוז RNA נגיפי הקשור לליפופרוטאינים שגודלם עולה על 100nM, ערך המשקף את הרמה המרבית של LVPי(maxi-LVP).

התוצאות מלמדות כי הנגיף נעלם ספונטנית מדמם של 15% מהחולים (27 מ 180). בניתוח מתוקנן לגנוטיפ interferon lambda-3 rs8099917, למשך הזיהום ב HCV ולכייל כולל של ה RNA הנגיפי, רמה נמוכה של maxi-LVP נקשרה באופן בלתי תלוי לנסיגה עצמונית של HCV (רמת סף של 827IU/mL ומטה תורגמה ליחס סיכויים מתוקנן של 3.98 לפינוי ספונטני של הנגיף, 95% רווח בר סמך 1.02-15.51, P=0.0047).

לסיכום, Maxi-LVP משקף את הרמה המקסימלית של LVP בדגימות הדם של חולים עם דלקת כבד נגיפית C חריפה. רמה נמוכה של Maxi-LVP מנבאת באופן בלתי תלוי נסיגה נגיפית עצמונית של HCV ושימוש בסמן החדש עשוי, על פניו, לסייע בגיבוש תכניות הטיפול והמעקב של חולי הפטיטיס C.

מקור:

Liver Int. 2016 May 25. doi: 10.1111/liv.13176. [Epub ahead of print]
Maximum levels of hepatitis C virus lipoviral particles are associated with early and persistent infection.
Sheridan DA1,2,3, Hajarizadeh B4, Fenwick FI2, Matthews GV4, Applegate T4, Douglas M1, Neely D5, Askew B6, Dore GJ4, Lloyd AR7, George J1,Bassendine MF2,8, Grebely J4.

נושאים קשורים:  HCV,  דלקת כבד נגיפית C,  חלקיקים ליפווירליים,  הפטיטיס C,  LVP,  ליפופרוטאינים,  מחקרים
תגובות