• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

טיפול חדשני ב"איכילוב": תחבושות 3D משומן עצמי לפצעים קשיי ריפוי

חבישות משומן עצמי של מטופלים, שהודפסו במדפסת תלת מימד, הושתלו על גבי פצעים קשים לריפוי אצל שני המטופלים במרכז הרפואי איכילוב | הטיפול החד פעמי מעלה את אחוזי הריפוי ל-87%

ד״ר דניאל קידר, מנהל השירות לשחזורים מורכבים במחלקה לכירורגיה פלסטית ב"איכילוב". צילום: דוברות ביה"ח

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב נותחו אתמול (ג') לראשונה שני מטופלים בטיפול חדשני המשלב הדפסת חבישות במדפסת תלת מימד משומן עצמי. החבישות הושתלו על גבי פצעים קשים לריפוי אצל שני המטופלים. מדובר בטיפול חד פעמי ופשוט אשר מעלה את אחוזי הריפוי ל-87%.

הטכנולוגיה הקוריאנית בשם Rokit, המיוצגת בישראל על ידי חברת טרגיס גת, מודדת את פצע המטופל באמצעות בינה מלאכותית ומייצרת שבלונה ייחודית. באמצעות שאיבת השומן מהמטופל, המערכת מכינה ומדפיסה בתלת מימד באופן מדויק את הטלאי המוכן להשתלה.

הדפסת התחבושות במדפסת תלת מימד. צילום: דוברות איכילוב

ד״ר דניאל קידר, מנהל השירות לשחזורים מורכבים במחלקה לכירורגיה פלסטית: ״20% מהחולים בסוכרת יסבלו במהלך חייהם מפצע סוכרתי קשה ריפוי. לצערנו, לרבים הפצעים יחמירו והמטופלים עשויים לאבד את גפיהם בשל כך. טיפול משולב ורב תחומי ועבודה משותפת בהובלת המחלקה האורתופדית, כלי דם, מחלות זיהומיות, המחלקות הפנימיות וכירורגיה פלסטית, בשילוב יכולות חדשנות והרבה מחשבה ואכפתיות, יכולים להציל את האיברים ולשמור על חייהם של החולים״.

נושאים קשורים:  ד״ר דניאל קידר,  איכילוב,  פצעים קשיי ריפוי,  טיפול רפואי,  חדשות
תגובות